Tofu – Tècniques de cuina

El tofu és una proteïna vegetal molt versàtil a la cuina. Es tracta d’un aliment oriental elaborat a partir de llavors de soja, aigua i coagulant, amb un gust suau i delicat. De fet, el més interessant d’aquest llegum és que absorbeix qualsevol gust que s’hi afegeix-hi. D’aquesta manera, si es barreja amb espècies picants, adopta un gust picant, mentre que, si es combina amb aliments dolços, pot formar part de les postres més delicioses.

La xef Mireia Anglada t’ensenya com utilitzar-lo a la cuina perquè mantingui intactes les seves propietats nutricionals.

Tofu – Tècniques de cuina

Totes les proteïnes tenen aminoàcids, que són components imprescindibles per a l’alimentació i per a la salut. En el cas de la proteïna animal, conté tots els aminoàcids essencials. No obstant això, el tofu només en té algun. Per aconseguir que la proteïna sigui completa, cal combinar-lo amb altres aliments, com la salsa de soja o les llavors.

Tofu - Tècniques de cuina - Veritas

Cocció en calent:

Bullit

Quan el comprem és cru, per això s’ha de coure almenys durant 15 minuts per poder-lo absorbir. Aquest pas previ l’haurem de fer quan l’utilitzem per a coccions a la planxa, per exemple, que és un procés molt curt de calor. No obstant això, si volem gaudir del tofu en un estofat no caldrà que el coguem prèviament perquè el temps de cocció és més llarg.

  1. Parteix el tofu en dos o tres trossos quan l’introdueixis a l’aigua per bullir-lo.
  2. Afegeix-hi alga kombu o wakame per accelerar la cocció del llegum.
  3. Passats 15 minuts ja pots retirar-lo de la cocció.

Aquest tofu el podràs utilitzar per cuinar-lo a la planxa, per a amanides, per preparar un paté. I, si te’n sobra, conserva’l amb el líquid de la cocció i l’alga a la nevera.

Cocció en fred:

Utilitzarem salsa de soja o miso sense pasteuritzar perquè els bacteris vius que contenen ens ajudin a cuinar-lo en fred, alhora que alcalinitzen l’aliment.

  1. Talla el tofu per la meitat.
  2. Revesteix-lo de miso. Fes servir sempre misos de color fosc, com el genmai o el hatcho.
  3. Guarda’l a la nevera durant 12 hores.
  4. L’endemà, retira el miso (pots utilitzar-lo per fer sopes).

Aquest tofu el pots utilitzar per a les amanides o per a l’entrepà dels matins.

Gaudeix d’aquesta recepta de tofu marinat amb raïm i bolets rostits amb romaní.

Descobreix la nostra col·lecció de tècniques de cuina.