Consejos

El calci més enllà de la llet

El calci no només es troba en la llet i els seus derivats. Són molts els aliments rics en aquest mineral, com ara llegums, algues o fruita seca, i el seu consum regular garanteix l’aportació necessària per a l’organisme. El calci més enllà de la llet - Consells - Veritas A partir dels 12 anys un 80% de la població del Mediterrani es torna intolerant a la lactosa. El motiu és la pèrdua de l’enzim lactasa, cosa que provoca que no es digereixin bé ni la llet ni els derivats lactis. Això no els sol passar als habitants dels països nòrdics, que curiosament són els més conscients dels possibles malestars estomacals que poden causar aquests aliments. Tant és així, que la majoria dels restaurants assenyalen els plats que inclouen lactis en els seus ingredients.

El calci més enllà de la llet

Iogurts i formatges, sí però de qualitat

La doctora María Teresa Bravo, presidenta de l’Acadèmia Medico homeopàtica, sol explicar als seus pacients que la llet de vaca té una hormona de creixement que va bé per als vedells, però que pot resultar indigesta per a bastantes persones. «Sovint em trobo amb pacients que em diuen que per anar al bany es prenen un cafè amb llet, ja que al cap de mitja hora els fa efecte». Es tracta d’un senyal d’intolerància a la llet, que està hmogeneïtzada, amb els lípids trencats, i que provoca un trànsit intestinal ràpid, com si fos un laxant. «I això no és bo; al bany no cal anar-hi amb diarrea, que és just el que provoca la llet en els adults, sinó que la femta ha d’estar ben formada», aclareix Bravo, alhora que recomana beure llet de manera ocasional, tot i que és millor prendre iogurt o formatge de bona qualitat.

Altres fonts de calci

A l’hora de localitzar el calci, tingues en compte que la llet i els seus derivats no en són l’única font. Hi ha molts aliments que en contenen i, a vegades, 100 g d’aquests aliments aporten més calci que un got de llet: és el cas de les sardines, les ametlles i els espinacs; mentre les verdures crucíferes (com el bròcoli), les llavors de sèsam, les algues i els llegums en són altres fonts molt importants per tenir en compte. El metge naturista Pedro Ródenas, director docent de medicina naturista i professor del Màster en Medicina Naturista i Infermeria Naturista, ens en dona alguns exemples: El calci més enllà de la llet - Consells - Veritas

No t’oblidis de fer esport i prendre el sol

A més de prendre aliments amb una elevada proporció de calci en el marc d’una dieta variada i equilibrada, és important fer esport de manera regular i exposar-se al sol uns minuts cada dia (n’hi ha prou amb uns 15 aproximadament) perquè ajuda que el calci es fixi en els ossos. La doctora Bravo puntualitza que el sol ideal és el de les primeres hores del dia i el de les últimes de la tarda, recomanable tant per als petits com per als adults. Descobreix com assimilar millor el calci.

Contenido relacionado

  • Consejos

Com assimilar millor el calci

El calci és el mineral més abundant del nostre cos...

  • Consejos

Enriqueix la teva dieta amb llavors ecològiques

Les llavors ecològiques aporten gust i textura a moltíssimes receptes,...

  • Consejos

Batch cooking sense làctics

Batch cooking sense làctis, un menú elaborat per la dietista i...